Bestellen en betalen


Dugoshop richt zich op zakelijke klanten, wat de reden is dat de prijzen exclusief BTW zijn vermeld. Onze prijzen zijn openbaar en voor het plaatsen van een order hoeft u niet eerst een account aan te maken. Indien gewenst kunt u tijdens het bestellen uw eigen referentienummer invoeren.

Na het invoeren van uw gegevens kiest u de gewenste betaalmethode: bij voorkeur iDEAL voor Nederland en MrCash/ Bancontact voor België. Deze betaalopties zijn gratis en snel, zodat we binnen 20 minuten een order kunnen vrijgeven voor verzending. Andere betaalmethoden zijn beschikbaar, doch hiervoor worden de gemaakte kosten doorberekend.

Vooraf overmaken per bank is eveneens mogelijk. Bij deze betaaloptie ontvangt u een pdf-factuur en wordt de bestelling verzonden nadat het te betalen bedrag is ontvangen. Dezelfde procedure wordt gevolgd wanneer u een (PDF) order per mail stuurt. Levering op rekening is alleen mogelijk voor vaste klanten die regelmatig bestellen.

Aanpassen of annuleren van een bestelling kan zo lang deze nog niet is verzonden. Een dergelijk verzoek ontvangen wij het liefst per mail. Hierbij geldt ‘Hoe sneller – hoe liever’, zodat we geen onnodige kosten hoeven te maken. Wanneer u door uitbreiding van een bestelling op de verzendkosten kunt besparen, passen we de order handmatig aan.
 

Levertijd en verzending


De meeste artikelen zijn op voorraad. In het algemeen is de levertijd 1 of 2 werkdagen, afhankelijk van het bestelmoment en het tijdstip dat de dagelijkse chauffeur de goederen bij ons ophaalt. Stuurt u gerust een berichtje als u eerst wilt weten of een artikel daadwerkelijk op voorraad is.

Wij besteden individuele aandacht aan elke verpakking, om beschadiging tijdens transport te voorkomen. Lege ruimtes worden opgevuld, zodat de inhoud niet los in de doos rammelt. Bezorging vindt plaats op werkdagen.

In principe versturen we met GLS of DPD, doch we behouden ons het recht voor om hiervan af te wijken. Bestellingen vanaf € 50,- worden gratis verzonden binnen Nederland en België. Daaronder geldt een vaste bijdrage in de verzendkosten, die niet afhankelijk is van verzendmethode of gewicht.

Verder leveren we aan klanten in andere EU-landen, waarvan de meest voorkomende zijn vermeld op de bestelpagina. De bijkomende kosten verschijnen hierbij automatisch in het controleveld. Voor de verzendkosten naar overige landen (voor zover binnen de EU) kunt u contact opnemen, alvorens een bestelling te plaatsen.

Afhalen van bestellingen (ook buiten kantoortijden) is mogelijk, doch alleen op afspraak. Het invoeren van de order en de betaling dienen wel vooraf te geschieden, omdat we geen balieverkoop en pinautomaat hebben.
 

Ruilen en retouren


Wanneer u een verkeerd artikel heeft besteld, of zich bedenkt, kunt u het terugsturen binnen de wettelijke bedenktijd (herroepingsrecht) van 14 dagen. U krijgt dan gewoon uw geld terug, maar betaalt wel zelf de kosten van het terugsturen.

Voor terugsturen hoeft u geen speciaal retour-formulier in te vullen: een korte e-mail met het ordernummer volstaat, bij voorkeur met opgave van reden. Soms is er een geschikter alternatief of een andere oplossing waarmee u geholpen bent. Ook helpt deze feedback ons om productbeschrijvingen in de webshop te verbeteren.

Wilt u de pakbon, of een print-out van uw mail met de retour-aankondiging, bijvoegen? Wij kunnen dan direct na ontvangst de gegevens erbij zoeken, hetgeen een snelle terugbetaling bevordert.

Omruilen van een bestelling door de bezorger is in de praktijk tijdrovend en foutgevoelig. Voor een vervangend artikel adviseren wij om gewoon een nieuwe bestelling te plaatsen. Dat kunt naar eigen keuze direct doen, maar het mag ook nadat u de terugbetaling van de retourzending heeft ontvangen.

Een retourzending moet compleet zijn (incl. handleiding, montagemateriaal, etc.). Alles volledig in ongebruikte staat en bij voorkeur in de originele verpakking! Het is namelijk van belang dat we het product opnieuw kunnen verkopen, want niemand wil gebruikte spullen. Eventuele kosten voor het behandelen van een retour-product worden op de terugbetaling in mindering gebracht.
 

Garantie en klachten


Bezorgproblemen kunt u het beste zo snel mogelijk melden. Controleert u wel eerst de tracking-code, die u heeft ontvangen op de dag van verzending. Wanneer een zending niet compleet is, of het verkeerde product bevat, wordt het probleem zo snel mogelijk en zonder bijkomende kosten opgelost.

Voor alle artikelen geldt de gebruikelijke garantie van een jaar. Vaak is dat langer, doch dit is afhankelijk van de fabrikant. In principe wordt een defect artikel gerepareerd of vervangen, maar we zijn flexibel met andere passende oplossingen.

Bij (technische) vragen of problemen ontvangen wij het liefst een melding per e-mail. Wilt u daarin ook het ordernummer vermelden? Hiermee kunnen we precies nagaan welk product het betreft, aangezien sommige erg op elkaar lijken.
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies